Ratlankių montavimas ir priežiūra

ratlankiaiŠiomis dienomis ratlankių  gamintojai ypač daug dėmesio skiria naujausioms technologijoms. Medžiagos, iš kurių gaminama, yra apdorojamos spaudimu, įvairūs konstrukciniai elementai sukuriami iš žymiai plonesnių metalo lakštų ir t. t. Neretai siūlomi ir įvairūs projektiniai modeliai. Nepaisant to, pačios pagrindinės ratlankių gaminimo medžiagos vis dėlto liko tos pačios – plienas bei aliuminis. Tiek nauji, tiek ir naudoti ratlankiai yra skirstomi į lengvojo lydinio, štampuotus bei kaltus. Kiekvienas tipas turi savų privalumų ir trūkumų.

Štampuoti plieniniai ratlankiai, kurie amžiaus pradžioje pakeitė ratlankius su stipinais, yra pigūs ir tvirti. Jei toks ratlankis susilanksto, jį nesunku ištiesinti netgi namų sąlygomis. Iš kitos pusės, jie yra sunkūs ir ypač neatsparūs rūdims. Neretai norėdami paslėpti neestetišką jų išvaizdą arba rūdis, vairuotojai nusiperka dekoratyvinius ratlankių gaubtus, tačiau jie nėra itin patvarūs ir juos tenka dažnai keisti.

Nors lengvojo lydinio ratlankiai prabėgusiame amžiuje buvo montuojami tik į sportinius automobilius, šiandien jie rinkoje labai sėkmingai konkuruoja su štampuotais. Lengvo lydinio ratlankiai yra lengvi ir pasižymi išskirtiniu dizainu, tačiau jie žymiai brangesni. Be to, jie ypač jautrūs deformacijai, todėl stipresnis smūgis į pusnį ar šaligatvį gali baigtis netgi ratlankio keitimu. Tokius lengvojo lydinio ratlankių trūkumus bandoma ištaisyti sukuriant sudėtinius gaminius. Juose lietas žiedas titano varžtais tvirtinamas prie stipinų. Tačiau tokie net ir naudoti ratlankiai kainuoja labai brangiai, todėl jie montuojami tik sportiniuose arba išskirtiniuose automobiliuose.

Jei ruošiatės įsigyti naujus ratlankius, visų pirma jums reikia žinoti jų plotį bei skersmenį, išdėstymą, tvirtinimo angų skaičių ir automobilio stebulės išvirtimą bei skersmenį. Puiku, jei prieš perkant ratlankius būtų galimybė juos pamatuoti ant automobilio ar netgi išbandyti, kai ant jų jau būna sumontuota padanga. Svarbu, kad ratlankiai nekliūtų už stabdžių mechanizmų.

Kalbant apie tvirtinimo elementus, tai nesukels sunkumu, nes įvairiems ratlankiams dažniausiai tinka standartiniai varžtai. Tačiau labai svarbu, kad jie būtų tvirti. Be to, skirtingi lengvojo lydinio ratlankiai turi skirtingas angas varžtams. Jei varžtai nebus tinkami, ratas važiuojant gali nukristi, o tai jau sukelia pavojų ne tik sveikatai, bet ir gyvybei. Montuojant ratlankį reikia stebėti, kad jis tiesiai per centrą stovėtų ant stebulės. Retkarčiais pasitaiko, kad keičiant ratus vienas varžtas būna įsukamas kreivai, o kitas neįsisuka iki galo. Tokiu atveju ratlankis nebūna tinkamai pritvirtinamas, ir laikui bėgant deformuojasi. Jeigu jus domina nauji ar naudoti ratlankiai ir įmones, kurios užsiima jų pardavimu, remontu ir montavimu, daugiau informacijos galite rasti paspaudę šią nuorodą.

Nepakanka tik užsidėti kokybišku ratlankius. Svarbu juos ir tinkamai prižiūrėti. Laikui bėgant štampuoti ratlankiai išsivažinėja, o lengvojo lydinio ratlankiuose pasikeičia lydinio struktūra, dėl šios priežasties sumažėja jų tvirtumas. Tiek nauji, tiek ir naudoti ratlankiai jums ilgai tarnaus, jeigu bus saugomi. Stenkitės vengti šaligatvio kraštų, pagilėjusių kanalizacijos dangčių, kelio duobių ir kitų panašių kliūčių.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *