Na gerai, viską galime pasidaryti patys. Ir išmokti. Nebent rankos dreba ir alpstame pamatę kraują – tada chirurgu greičiausiai netapsime… Įsteigti įmonę gali kiekvienas, tačiau ar tai pavyks padaryti be klaidų ir streso? Vargu… Pristatome 5 problemas, kurias jaunieji verslininkai patiria steigdami įmones patys, ir kurias profesionalūs finansininkai padėtų išspręsti kur kas efektyviau.
- Įsteigimo laikas trumpesnis. Įmonės steigimas paprastai užima savaitę. Vėl pagauname save meluojant… 😉 Pasiruošimas steigimui ir visų dokumentų surinkimas – mėnuo. Steigimo procesas – valanda. Laukimas, kol „Registrų centras“ viską atliks – 5 dienos. Iš viso – mėnuo ir penkios dienos. Su profesionalų pagalba viską galima sutrumpinti iki 5 dienų. Jie jau turi visus dokumentus ir reikia tik įrašyti jūsų norimos įmonės pavadinimą.
- Klaidų tikimybė minimali. Ką daryti, jei kažko neįrašę nusiuntėte dokumentą. Arba pridėjote ne tą versiją. Teks ilgai laukti ir aiškintis su „Registrų centru“. Tai papildomas laikas ir stresas. Su finansininkais šios problemos pavyks išvengti, nes viskas yra patikrinama teisininkų prieš kažką siunčiant.
- Kokią teisinę formą rinktis? Kas geriau UAB ar MB, o gal IĮ? Teisinė forma yra labai svarbus dalykas, kurį reikia pasirinkti prieš steigiant įmonę. Neteisingas sprendimas vėliau kainuos kur kas daugiau, nes teisinės formos keitimas yra galimas ir užtrunka apie 1 mėnesį. Finansininkai gali padėti pasirinkti tinkamiausią teisinę formą, nes jie žino, kaip vėliau teks tą įmonę valdyti ir su kokiais iššūkiais susiduria savininkai ir vadovai.
- Registracijos adresas. Tai viena iš rimčiausių įmonių steigimo problemų. Ypač mažųjų bendrijų, kurias renkasi jaunieji verslininkai, kurie, pasirodo, neturi savo nekilnojamo turto. Retas kuris dvidešimtmetis turi savo butą Vilniuje. Jis paprasčiausiai jo dar neužsidirbo, nors turi ambicijų ir gerų idėjų, kurios galėtų atnešti jam milijoną eurų per keletą metų. Deja, steigiant įmonę reikalingas registracijos adresas su unikaliu numeriu iš „Registrų centro“. Nuomojantis būstą, gyvenant studentų bendrabutyje, šis reikalas gali sužlugdyti visą verslo kūrimo procesą, tad yra paslauga „registracijos adresas“. Tai reiškia, kad patys finansininkai leidžia registruoti verslą savose patalpose. Vėliau, aišku, galima registracijos adresą pasikeisti. Registracijos adresas kainuoja papildomai 85 eurus.
- Proceso eiliškumas. Ką daryti pirmiausia? Registruoti įmonės pavadinimą, ar eiti į banką atsidarinėti sąskaitos? Ar užtenka savininkų raštiško sutikimo registruoti jų patalpose įmonę? Kuo skiriasi UAB steigimas nuo MB steigimo? Vien tik klausimai sukasi mūsų galvoje. Atsakymai yra kažkur ten, internete. Arba pas profesionalius finansininkus, kurie siūlo nemokamas konsultacijas. Pasinaudokite jomis ir tada taps aišku, ką ir kaip reiktų daryti, net jei darysite tai patys…
Problemų galima išvengti. Kreipkitės į finansininkus pagalbos prieš steigdami savo įmonę ir jūsų verslo pradžia bus kur kas sklandesnė ir efektyvesnė.