Jei bent šiek tiek domitės SEO, tai tikriausiai žinote, kad yra vidinis ir išorinis SEO. Išorinis apima nuorodų rinkimą, darbą su socialiniais tinklais, turinio strategiją ir lankomumo didinimą. Vidinis SEO yra daromas tinklalapio viduje. Šiandien norime pristatyti 5 svarbius momentus, į kuriuos reiktų atkreipti dėmesį darant vidinį SEO. Šis straipsnis skirtas ne SEO profesionalams, kurie šiuos dalykus mintinai žino, bet visiems, kas SEO nori pasidaryti savarankiškai, arba bent jau nori žinoti, ko reikalauti iš SEO paslaugas teikiančių bendrovių.
Pirmiausiai reiktų aiškiai susitarti su tinklalapio gamintojais, kokio lygio vidinį SEO jie gali padaryti. Jei, aišku, jie užsiima tokiais dalykais. Dažniausiai užsiima, nes principai yra gana universalūs:
- Techniškai tvarkingas HTML kodas. Lankytojus iš proto veda du dalykai – 404 klaida: Puslapis nerastas ir „error on php line 189” ar panašus užrašas, žymintis klaidas pateikiant turinį. Google robotus tuo tarpu „biesina” dar daugiau įvairių klaidų, kurios yra kode ir matomos tik jiems arba suprantantiems tą kodą. Jeigu puslapis netvarkingas, padarytas su klaidomis, tai greičiausiai už jo slypi mėgėjai ir neprofesionalai, o tokiais pasitikėti negalima. Dėl to autoritetas labai smunka kartu su viltimi pakilti į pirmas pozicijas pagal tam tikrus raktinius žodžius. Susitvarkykite klaidas ir netikslumus. Tai bus jau 20% visų vidinio SEO darbų.
- Patogi navigacija pirmiausiai yra svarbi lankytojui. Kiekviename puslapyje yra dviguba navigacija – lankytojo meniu ir specialus „meniu” patiekiamas Google robotams. Tai puslapio medis arba sitemap.xml failas, kuriame nurodyta, kokie nauji puslapiai atsirado ir kada robotui juos aplankyti. Ar meniu geriausia viršuje? O gal kairėje? Šis klausimas Google nedomina, nes jis skaito tik kodą. Tai svarbu lankytojui, kuris būtinai turi iš vieno puslapio patekti į kitą, o atėjęs į bet kurį vidinį puslapį iš paieškos per 2-3 paspaudimus pasiekti tai, ko jis nori. Kai meniu yra profesionaliai, o kartais ir išmintingai sukurtas, lankytojas praleidžia puslapyje daugiau laiko, atverčia daugiau puslapių, o tai jau yra didelis pliusas.
- Nuorodų struktūra (taksonomija). Google yra ne kartą pasakęs, kad jiems patinka neilgos nuorodos, kuriose yra panaudotas tekstinis puslapio pavadinimas, o ne tik /lang=Lt?catID=145?ref=47hjdk. Minėta adreso struktūra yra ydinga, nors nemažai turinio valdymo sistemų vis dar tokius adresus naudoja. Geras adresas yra toks: jusupuslapis.lt/paslauga1, jusupuslapis.lt/paslaugos. Geras adresas, bet balansuojantis ant ribos yra toks – jusupuslapis.lt/paslaugos/paslauga1. Tokio formato URI gali būti labai ilgas, o tai vėl nėra labai gerai.
- Vidinės nuorodos – tai kai nuoroda iš vieno puslapio veda tiesiai į kitą. Pavyzdžiui, įmonės tinklaraštyje esančiame straipsnyje pateikiama nuoroda į konkrečią paslaugą. Arba kai vienos paslaugos aprašyme pateikiama nuoroda į kitą šiek tiek susijusią paslaugą. Tai padeda ne tik robotams nuspręsti, kas jūsų puslapyje yra svarbu, bet ir lankytojams nueiti į kitą puslapį ir pasidomėti kitomis paslaugomis ar prekėmis.
- Būtini kiekvieno puslapio atributai, į kuriuos pirmiausiai dėmesį kreipia paieškos sistemų robotai yra MetaTitle, puslapio adresas, puslapio pavadinimas-antraštė, paprastai išskiriama H1, H2, H3 atributais ir tekstas. Iliustracijos, video ir kiti elementai yra sveikintini, tačiau tai jau smulkmenos. Svarbu yra tai, kad visuose pagrindiniuose elementuose būtų kalbama apie tą patį. Pavyzdžiui, jei prekiaujama apatiniu trikotažu, visur turi atsispindėti apatinis trikotažas, o ne intymios prekės, ar prekės moterims. Tai jau atskiri raktiniai žodžiai, kurie gali supainioti robotus ir jie nebežinos, apie ką gi iš tikrųjų yra tas perskaitytas puslapis, jei dalis kodo kalba apie apatinį trikotažą, kita dalis – apie moteriškas prekes, o trečia – apie intymius rūbus. Reikia aiškiai viską suformuluoti, tada robotas supras ir įvertins puslapį. Beje, MetaDescription yra reklaminis tekstas, jo Google nevertina, tad prigrūsti į jį raktinių žodžiu neverta – negražiai atrodys, be to nenaudinga lankytojui, kuris sprendžia, kurį iš 10 paieškoje pateiktų puslapių jam paspausti pirmiausiai.
Tekstas puslapyje – atskira tema, bet ši sritis sudaro 50% visos vidinės optimizacijos sėkmės. SEO paslaugas teikiančios bendrovės tai tikrai žino, todėl tekstams po truputį skiria vis daugiau ir daugiau dėmesio.