Išmaniųjų pasaulyje kas dieną vyksta arši kova. Šiandien norėtume atkreipti dėmesį į kai kuriuos išmaniųjų gamintojų verslo užkulisius.
- Išmanieji telefonai gaminami dažniausiai Kinijoje. Nesvarbu, kad jų gamintoja yra iš kitos šalies. Apple – JAV, Samsung ir LG – Pietų Korėja, Sony – Japonija, Motorola, Lenovo, ZTE – Kinija, GETnord – Lietuva ir t.t. Visai neseniai lietuviškų telefonų Getnord vadovai vienam dienraščiui prasitarė, kad net 95% gamybos proceso atliekama Kinijoje. Lietuvoje jie tik supakuoja ir užsiima logistika. Dėl to sakyti „kiniškas šlamštas“ nereikėtų, nes ir populiarieji telefonai pagaminti būtent ten.
- Kas yra didžiausias telefonų gamintojas pasaulyje? Galvojate, kad Samsung? Deja ne. Tai Lenovo iš Kinijos. Neseniai Lenovo įsigijo kažkada JAV Nr. 1 telefonų gamintoja buvusią Motorola kompaniją iš Google. Tokiu būdu Motorola ir Lenovo telefonai tapo viena kompanija su dviem stipriais prekės ženklais. Lenovo išmanieji telefonai nėra labai paplitę Lietuvoje, tačiau žinomi dėl savo talpių baterijų. Planšetiniai kompiuteriai – kur kas žinomesni. Tiesa, Motorola išmanieji telefonai iš viso Lietuvoje yra retenybė, nors praeito šimtmečio pabaigoje jie buvo vieni populiariausių kartu su Philips, Ericsson ir Nokia. Jų firminis bruožas buvo ištraukiama antena. Gana tos nostalgijos, grįžkime prie išmaniųjų telefonų. Akivaizdu, kad Kinija tampa pasauline išmaniųjų telefonų lydere ne tik surinkimo prasme, bet ir projektavimo. Kiti didžiausi žaidėjai – JAV ir Pietų Korėja bei Japonija.
- Labai keista detalė, tačiau išmaniųjų telefonų gamybos rinkoje konkurentai kartu yra ir partneriai. Tai šiuolaikinio verslo tendencija. Samsung gamina tam tikras detales, kurias perka kiti telefonų gamintojai. Tas pats yra ir su kameromis bei jų lęšiais. Teoriškai tie gamintojai yra konkurentai, tačiau praktiškai jie partneriai, nes perka vieni iš kitų detales, moka už naudojamų technologijų patentus. Kas kiek kam moka – dažnai paslaptis, tačiau šioje srityje Apple labai mėgsta pasitąsyti po teismus su Samsung ir paversti tai ryšių su visuomene kampanija. Sukurta dirbtina priešprieša padeda išlaikyti lojalius klientus, nors telefonai savo techninėmis savybėmis yra labai panašūs.
- Nutekinti vaizdai su naujausio modelio telefonais patraukia jūsų dėmesį? Tai gudrus rinkodaros skyriaus žingsnis. Kai kompanija metus laiko dirba prie naujo modelio, vartotojai apie juos gali pamiršti. Toks dėmesio atkreipimas į save yra labai naudingas tiek pardavimams, tiek prekės ženklui. Taip atsiranda darbuotojų, kurie ir „nutekina“ dar nepasirodžiusių modelių nuotraukas. Kai modeliai pristatomi oficialiai, juose būna kelios naujovės, kurių nematė „nutekintojas“. Tai dar vienas gudrus žaidimas.
- Išmanieji telefonai yra pavojingi sveikatai, kaip ir visi kiti elektroniniai prietaisai, siunčiantys signalus. Lobistai dirba labai aktyviai, kad užgniaužtų įvairius tyrimus šioje srityje. Jei tyrimai vis tiek yra daromi, juos stengia diskredituoti. Panašiai veikia ir tabako, ginklų, naftos pramonė. Pasižiūrėkite filmą „Ačiū, kad rūkote…“ ir suprasite, kad ir technologijų gamintojai slepia tiesą apie tikrąjį savo produkcijos poveikį.