Įprasta matyti, kad šiuolaikinės, net ir didžiausios, parduotuvės gali neturėti fizinio savo kūno. Daugelis iš jų šiandien veikia išskirtinai „online“ pagrindu, tačiau kiekviena iš jų visuomet turi sandėlį. O kalbant apie gamybines įmones, tai – tiesiog viena iš sudedamųjų jų dalių ir čia vyksta itin svarbūs ir sudėtingi procesai. Tai paprasčiausiai vadinama sandėlio valdymu, kuris tuo pačiu tam tikra prasme reiškia ir apyvartinių lėšų valdymą.
Sandėlio valdymas yra gana sudėtinga procedūra, apimanti visų duomenų įvedimą, apskaitymą, dokumentų valdymą, saugojimą ir begales kitų veiksmų. Visi šie veiksmai yra susiję su atsargų judėjimu ir apyvartinių lėšų efektyviu naudojimu, nes kaip jau minėjome, sandėlis – tai įšaldytos apyvartinės lėšos. Be to, nuo sandėlio tinkamo valdymo yra neatsiejamas ir užsakymų įvykdymas laiku, kas suteikia konkurencinį pranašumą prieš konkurentus.
Kaip ir daugelyje kitų sričių, taip ir šioje, sandėlio valdymo srityje, labai svarbu gebėjimas greitai prisitaikyti ir laiku pasinaudoti naujausių technologijų teikiama nauda. Ne viena didžiulius sandėlius ir sandėliavimo procesus valdanti bendrovė seniai nebenaudoja pasenusių metodų ir procesų. Ir vis daugiau tokių įmonių pereina prie automatizuotų sandėlio valdymo sistemų, kurios leidžia žymiai greičiau atlikti reikalingas operacijas sandėlyje. Be to, ženkliai sumažina darbo laiko ir darbuotojų sąnaudas, kas labai svarbu bendram įmonės veiklos efektyvumui.
Sandėlio valdymo sistema sukurta taip, kad sandėlio apskaita, atsargų valdymas, grąžinimai, žaliavų kortelių valdymas ir kiti procesai būtų vienoje vietoje. Tačiau nemažiau svarbūs ir užsakymų, pirkimo bei pardavimo dokumentų valdymas ir kontrolė, gatavos produkcijos ruošimas ir apskaitymas, atsargų nurašymas. Su sandėlio valdymo sistema visa tai vykdomi lengvai ir paprastai, įskaitant sandėlio likučių peržiūrą ir inventorizaciją.