5 problemos steigiant įmonę, kurias padeda išspręsti tik profesionalai

registracijos adresasNa gerai, viską galime pasidaryti patys. Ir išmokti. Nebent rankos dreba ir alpstame pamatę kraują – tada chirurgu greičiausiai netapsime… Įsteigti įmonę gali kiekvienas, tačiau ar tai pavyks padaryti be klaidų ir streso? Vargu… Pristatome 5 problemas, kurias jaunieji verslininkai patiria steigdami įmones patys, ir kurias profesionalūs finansininkai padėtų išspręsti kur kas efektyviau.

  1. Įsteigimo laikas trumpesnis. Įmonės steigimas paprastai užima savaitę. Vėl pagauname save meluojant… 😉 Pasiruošimas steigimui ir visų dokumentų surinkimas – mėnuo. Steigimo procesas – valanda. Laukimas, kol „Registrų centras“ viską atliks – 5 dienos. Iš viso – mėnuo ir penkios dienos. Su profesionalų pagalba viską galima sutrumpinti iki 5 dienų. Jie jau turi visus dokumentus ir reikia tik įrašyti jūsų norimos įmonės pavadinimą.
  2. Klaidų tikimybė minimali. Ką daryti, jei kažko neįrašę nusiuntėte dokumentą. Arba pridėjote ne tą versiją. Teks ilgai laukti ir aiškintis su „Registrų centru“. Tai papildomas laikas ir stresas. Su finansininkais šios problemos pavyks išvengti, nes viskas yra patikrinama teisininkų prieš kažką siunčiant.
  3. Kokią teisinę formą rinktis? Kas geriau UAB ar MB, o gal IĮ? Teisinė forma yra labai svarbus dalykas, kurį reikia pasirinkti prieš steigiant įmonę. Neteisingas sprendimas vėliau kainuos kur kas daugiau, nes teisinės formos keitimas yra galimas ir užtrunka apie 1 mėnesį. Finansininkai gali padėti pasirinkti tinkamiausią teisinę formą, nes jie žino, kaip vėliau teks tą įmonę valdyti ir su kokiais iššūkiais susiduria savininkai ir vadovai.
  4. Registracijos adresas. Tai viena iš rimčiausių įmonių steigimo problemų. Ypač mažųjų bendrijų, kurias renkasi jaunieji verslininkai, kurie, pasirodo, neturi savo nekilnojamo turto. Retas kuris dvidešimtmetis turi savo butą Vilniuje. Jis paprasčiausiai jo dar neužsidirbo, nors turi ambicijų ir gerų idėjų, kurios galėtų atnešti jam milijoną eurų per keletą metų. Deja, steigiant įmonę reikalingas registracijos adresas su unikaliu numeriu iš „Registrų centro“. Nuomojantis būstą, gyvenant studentų bendrabutyje, šis reikalas gali sužlugdyti visą verslo kūrimo procesą, tad yra paslauga „registracijos adresas“. Tai reiškia, kad patys finansininkai leidžia registruoti verslą savose patalpose. Vėliau, aišku, galima registracijos adresą pasikeisti. Registracijos adresas kainuoja papildomai 85 eurus.
  5. Proceso eiliškumas. Ką daryti pirmiausia? Registruoti įmonės pavadinimą, ar eiti į banką atsidarinėti sąskaitos? Ar užtenka savininkų raštiško sutikimo registruoti jų patalpose įmonę? Kuo skiriasi UAB steigimas nuo MB steigimo? Vien tik klausimai sukasi mūsų galvoje. Atsakymai yra kažkur ten, internete. Arba pas profesionalius finansininkus, kurie siūlo nemokamas konsultacijas. Pasinaudokite jomis ir tada taps aišku, ką ir kaip reiktų daryti, net jei darysite tai patys…

Problemų galima išvengti. Kreipkitės į finansininkus pagalbos prieš steigdami savo įmonę ir jūsų verslo pradžia bus kur kas sklandesnė ir efektyvesnė.

Įmonių steigimas: 5 naudingi patarimai steigiantiems UAB internetu

įmonių steigimasĮmonių steigimas internetu yra greitesnis, paprastesnis ir pigesnis pasirinkimas, nei įmonę steigiant įprastu būdu, kai dokumentai yra tvirtinami notaro. Įmonės steigimas internetu jums užtruks maždaug tris darbo dienas, per kurias viską galėsite atlikti nuotoliniu būdu ir sutaupysite apie 120 eurų, kuriuos išleistumėte notaro paslaugoms. Taigi, štai 5 naudingi patarimai, kurie išties pravers, jei nusprendėte įsteigti UAB elektroniniu būdu per Registrų cento klientų savitarnos sistemą.

  1. Pasiruošiamieji žingsniai. Įmonei įsteigti steigėjas privalo turėti kvalifikuotą elektroninį parašą, asmens tapatybės kortelę, kurioje būtų įrašyti asmens atpažinimo elektroninėje erdvėje ir kvalifikuoto parašo sertifikatai. Visi įmonės steigimo dokumentai turi būti paruošti privalomomis pavyzdinėmis formomis. Įmonės pavadinime neturėtų būti vartojamas trumpasis valstybės pavadinimas „Lietuva“. Be to, steigėjo įmonės patalpos negali būti asmeninė steigėjo nuosavybė arba areštuotas turtas. Ir savaime suprantame, kad įmonės steigėjas turi būti veiksnus asmuo.
  2. Įmonės pavadinimo rezervavimas. Norint rezervuoti įmonės pavadinimą, būtina prisijungti prie Registrų centro klientų savitarnos sistemos, kurioje rasite skyrelį „Juridinių asmenų registras“ (JAR), o jame „Juridinių asmenų prašymai“. Būtent čia jums reikia užpildyti JAR-5 formą. Tiesa, negalima pamiršti, kad įmonės pavadinimas turi tenkinti visas bendrinės lietuvių kalbos normas, būti unikalus, nebūti panašus į populiarių prekinių ženklų pavadinimus ir negali klaidinti.

Užpildžius prašymą, jį reikia pasirašyti elektroniniu parašu ir sumokėti VĮ Registrų centrui simbolinį   mokestį, nes tik tada bus pradėtas vykdyti jūsų prašymas, apie kurio būklę jums bus pranešta elektroniniu paštu arba trumpąja SMS žinute.

  1. Kitų dokumentų paruošimas. Jei jūsų prašymas buvo patvirtintas, būtina vėl prisijungti prie savitarnos sistemos ir užpildyti visus JAR laukus, kad sistema automatiškai galėtų sugeneruoti visus reikalingus dokumentus:
  • Įstatus;
  • Steigimo aktą arba steigimo sutartį;
  • Prašymą registruoti Juridinių asmenų registre;
  • Sutikimą suteikti patalpas juridinio asmens buveinei.

Pasirašę sugeneruotą steigimo sutartį, galite pradėti galvoti apie įmonės kapitalą.

  1. Įmonių steigimas ir įstatinis kapitalas. Jus reikės atidaryti savo įmonės banko sąskaitą ir į ją įnešti ne mažiau nei 2500 eurų. Tada jums bankas išduos pažymą, kuri patvirtins, kad jūsų įmonės sąskaitoje yra reikalinga pinigų suma.
  2. Įmonė per tris darbo dienas. Savo elektroniniu parašu pasirašykite visus įstatus bei prašymą registruoti įmonę Juridinių asmenų registre ir apsimokėkite VĮ Registrų centrui už suteiktas paslaugas. Nuo prašymo pateikimo įmonės bus įregistruota per tris darbo dienas.

Visgi, jei įmonių steigimas internetu jums atrodo šiek tiek painus, vertėtų pasikonsultuoti su profesionalais, kurie atsakys į visus jums iškilusius klausimus.