5 SEO straipsnių rašymo klaidos

seo paslaugosSEO straipsnių rašymas – be galo populiari paslauga, kuri vis dažniau sužavi jaunus ir trokštančius greitai bei paprastai savo piniginę papildyti jaunuolius ar studentus. O kas čia sudėtingo parašyti trumpą straipsniuką? Toks klausimas iškyla daugeliui norinčių rašyti SEO straipsnius. Deja, toks požiūris toli nenuves. Apie 5 dažniausiai pasitaikančias pradedančiųjų rašytojų klaidas pasakoja internetinės rinkodaros ir marketingo specialistai seoreklama.lt

Klaida Nr. 1: kopijuotas tekstas.

Visiškai identiškas tekstas arba kelios kopijuotos teksto dalys sulipdytos iš skirtingų informacijos šaltinių kliento internetinę svetainę gali tiesiog „nuskandinti“. Paieškos sistemos robotukai kopijuotus tekstus vertina labai neigiamai ir už juos negailestingai baudžia.  Paprasčiau tariant, internetinė svetainė ne tik nepakils paieškos sistemos rezultatuose, bet gali atsidurti dar žemesnėse pozicijose. Taigi, jei nepavyksta straipsnio parašyti „iš savęs“ ir tenka skolintis informaciją iš kitų šaltinių, pasirūpinkite, kad ji nebūtų kopijuota.

Klaida Nr. 2: netinkamas rašymo stilius.

SEO straipsnių paskirtis nėra reklamuoti kažkokią konkrečią paslaugą ar prekę, todėl akivaizdi reklaminė kalba labai prastas pasirinkimas. Straipsniuose reiktų labai atsakingai ir apgalvotai naudoti tokius žodžius kaip „puikiausias“, „kokybiškiausias“, „geriausias pasirinkimas“ ir pan. Kodėl? Visų pirma, straipsnį skaitantys žmonės nėra kvaili ir jie puikiai supranta, kad bandote jiems įbrukti naują daiktą ar paslaugą, o tai gali sukelti priešingą reakciją. Visų antra, į tokius tiesioginius liaupsinimus įtariai žiūri ir paieškos sistemos robotukai. Jei naudojate reklaminę kalbą, atminkite, kad kiekvienas teiginys turi būti gerai argumentuotas ir pagrįstas.

Klaida N. 3: klaidos tekste.

Apie klaidas tekste tikriausiai daug pasakoti nereikia. Net ir geriausias rašytojas tekste gali nepastebėti klaidos, tačiau, jei klaidos straipsnyje „bado akis“, vertėtų gerai pagalvoti, kaip toks straipsnis reprezentuoja jus ir jūsų klientą.

Klaida Nr. 4: nepagarba skaitytojui.

Pirmieji SEO straipsniai buvo labiau orientuoti į internetinės paieškos sistemos robotukus, todėl priminė savotišką frazių ar žodžių kratinį, tačiau ši tendencija greitai pakito ir vis dar keičiasi. Vertėtų atminti, kad  ir SEO straipsniams yra keliami atitinkami kokybės reikalavimai. Tai reiškia, kad negalima rašyti apie bet ką ir bet kaip. Nuobodus pilstymas iš tuščio į kiaurą – paprasčiausia nepagarba skaitytojui, kuri labai daug pasako apie pačio asmens sugebėjimą rašyti. SEO straipsnis savo populiarumu per šviesmečius nutolęs nuo publicistinių ar pramoginių straipsnių, kurie yra publikuojami naujienų portaluose, tačiau tai nereiškia, kad jis turi būti nuobodus ir neaktualus.

Klaida Nr.  5:  „iš oro“ sugalvoti raktažodžiai.

Seoreklama teikiamos profesionalios seo paslaugos neapsiriboja tik SEO straipsnių rašymu bei jų talpinimu.  Patyrę SEO  specialistai, prieš pradedami svetainės optimizacijos darbus, išanalizuoja raktinius žodžius bei frazes ir tik tada nusprendžia, kokia strategija gali atnešti geriausius rezultatus. Jei atitinkamus raktinius žodžius parenkate tik todėl, kad jums jie atrodo racionaliausi ir geriausi, tikėtina, kad jūsų kliento svetainė išsvajotąsias pozicijas pirmajame paieškos sistemos rezultatų puslapyje matys kaip savo ausis be veidrodžio.

 

5 vidinio SEO momentai, į kuriuos PRIVALOMA atkreipti dėmesį

vidinio SEO principaiJei bent šiek tiek domitės SEO, tai tikriausiai žinote, kad yra vidinis ir išorinis SEO. Išorinis apima nuorodų rinkimą, darbą su socialiniais tinklais, turinio strategiją ir lankomumo didinimą. Vidinis SEO yra daromas tinklalapio viduje. Šiandien norime pristatyti 5 svarbius momentus, į kuriuos reiktų atkreipti dėmesį darant vidinį SEO. Šis straipsnis skirtas ne SEO profesionalams, kurie šiuos dalykus mintinai žino, bet visiems, kas SEO nori pasidaryti savarankiškai, arba bent jau nori žinoti, ko reikalauti iš SEO paslaugas teikiančių bendrovių.

Pirmiausiai reiktų aiškiai susitarti su tinklalapio gamintojais, kokio lygio vidinį SEO jie gali padaryti. Jei, aišku, jie užsiima tokiais dalykais. Dažniausiai užsiima, nes principai yra gana universalūs:

  1. Techniškai tvarkingas HTML kodas. Lankytojus iš proto veda du dalykai – 404 klaida: Puslapis nerastas ir „error on php line 189“ ar panašus užrašas, žymintis klaidas pateikiant turinį. Google robotus tuo tarpu „biesina“ dar daugiau įvairių klaidų, kurios yra kode ir matomos tik jiems arba suprantantiems tą kodą. Jeigu puslapis netvarkingas, padarytas su klaidomis, tai greičiausiai už jo slypi mėgėjai ir neprofesionalai, o tokiais pasitikėti negalima. Dėl to autoritetas labai smunka kartu su viltimi pakilti į pirmas pozicijas pagal tam tikrus raktinius žodžius. Susitvarkykite klaidas ir netikslumus. Tai bus jau 20% visų vidinio SEO darbų.
  2. Patogi navigacija pirmiausiai yra svarbi lankytojui. Kiekviename puslapyje yra dviguba navigacija – lankytojo meniu ir specialus „meniu“ patiekiamas Google robotams. Tai puslapio medis arba sitemap.xml failas, kuriame nurodyta, kokie nauji puslapiai atsirado ir kada robotui juos aplankyti. Ar meniu geriausia viršuje? O gal kairėje? Šis klausimas Google nedomina, nes jis skaito tik kodą. Tai svarbu lankytojui, kuris būtinai turi iš vieno puslapio patekti į kitą, o atėjęs į bet kurį vidinį puslapį iš paieškos per 2-3 paspaudimus pasiekti tai, ko jis nori. Kai meniu yra profesionaliai, o kartais ir išmintingai sukurtas, lankytojas praleidžia puslapyje daugiau laiko, atverčia daugiau puslapių, o tai jau yra didelis pliusas.
  3. Nuorodų struktūra (taksonomija). Google yra ne kartą pasakęs, kad jiems patinka neilgos nuorodos, kuriose yra panaudotas tekstinis puslapio pavadinimas, o ne tik /lang=Lt?catID=145?ref=47hjdk. Minėta adreso struktūra yra ydinga, nors nemažai turinio valdymo sistemų vis dar tokius adresus naudoja. Geras adresas yra toks: jusupuslapis.lt/paslauga1, jusupuslapis.lt/paslaugos. Geras adresas, bet balansuojantis ant ribos yra toks – jusupuslapis.lt/paslaugos/paslauga1. Tokio formato URI gali būti labai ilgas, o tai vėl nėra labai gerai.
  4. Vidinės nuorodos – tai kai nuoroda iš vieno puslapio veda tiesiai į kitą. Pavyzdžiui, įmonės tinklaraštyje esančiame straipsnyje pateikiama nuoroda į konkrečią paslaugą. Arba kai vienos paslaugos aprašyme pateikiama nuoroda į kitą šiek tiek susijusią paslaugą. Tai padeda ne tik robotams nuspręsti, kas jūsų puslapyje yra svarbu, bet ir lankytojams nueiti į kitą puslapį ir pasidomėti kitomis paslaugomis ar prekėmis.
  5. Būtini kiekvieno puslapio atributai, į kuriuos pirmiausiai dėmesį kreipia paieškos sistemų robotai yra MetaTitle, puslapio adresas, puslapio pavadinimas-antraštė, paprastai išskiriama H1, H2, H3 atributais ir tekstas. Iliustracijos, video ir kiti elementai yra sveikintini, tačiau tai jau smulkmenos. Svarbu yra tai, kad visuose pagrindiniuose elementuose būtų kalbama apie tą patį. Pavyzdžiui, jei prekiaujama apatiniu trikotažu, visur turi atsispindėti apatinis trikotažas, o ne intymios prekės, ar prekės moterims. Tai jau atskiri raktiniai žodžiai, kurie gali supainioti robotus ir jie nebežinos, apie ką gi iš tikrųjų yra tas perskaitytas puslapis, jei dalis kodo kalba apie apatinį trikotažą, kita dalis – apie moteriškas prekes, o trečia – apie intymius rūbus. Reikia aiškiai viską suformuluoti, tada robotas supras ir įvertins puslapį. Beje, MetaDescription yra reklaminis tekstas, jo Google nevertina, tad prigrūsti į jį raktinių žodžiu neverta – negražiai atrodys, be to nenaudinga lankytojui, kuris sprendžia, kurį iš 10 paieškoje pateiktų puslapių jam paspausti pirmiausiai.

Tekstas puslapyje – atskira tema, bet ši sritis sudaro 50% visos vidinės optimizacijos sėkmės. SEO paslaugas teikiančios bendrovės tai tikrai žino, todėl tekstams po truputį skiria vis daugiau ir daugiau dėmesio.

Verslo SEO: 5 kokybiškos nuorodos nemokamai

Kaip patekti į pirmuosius Google paieškos puslapius? Susitvarkyti savo puslapį, kurti gerą turinį ir gauti atgalinių nuorodų. Atsakymas paprastas, bet ne viskas taip paprasta, kaip atrodo.

Pastaruosius 3 metus Lietuvoje vienu iš populiariausių ir legaliausių būdų gauti atgalinių nuorodų buvo straipsniai tam tikruose tinklaraščiuose ir puslapiuose. Jie daug nekainuoja, tačiau kokybe pasigirti irgi negali. Dėl to užrūstino Google ir ši nusprendė galutinai su tokiais straipsniais ir blogais kovoti. Ne, ne, nieko neuždarys, nieko neištrins, tiesiog nuoroda tokiame straipsnyje taps tiek pat vertinga, kiek forume ar komentare – lygiai nieko. Taigi, verslas nebebus suinteresuotas užsakinėti, o tokių puslapių savininkai talpinti straipsnius su nuorodomis.

nuorodos

Šis būdas buvo toks populiarus, kad įmonės užsakinėdavo šimtus straipsnių. Deja, dabar ši priemonė bus priverta, ypač Lietuvoje. Ką daryti? Ieškoti kitų nuorodų šaltinių. Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, jog jų nelabai yra. Deja, tai ne visiškai tiesa. Yra nemažai įvairių puslapių, iš kurių rekomenduotina gauti nuorodas. Jos aukšto DA ir PA puslapiuose duoida daugiau naudos, nei niekam nežinomuose straipsnių kataloguose ar bloguose, kurie skirti tik Google robotams skaityti… Pateiksime čia 5 tokius puslapius.

  1. About.me. Nerealus puslapis, kuriame galite aprašyti save, kaip įmonės atstovą. Aišku, paminėti, kur dirbate, kokią kvalifikaciją turite, kuo užsiimate, kokie jūsų darbo iššūkiai ir t.t. Aprašymas turėtų būti išsamus ir naudingas potencialiems partneriams. Pakanka vieno direktoriaus pristatymo su nuoroda, kad gautumėte nuorodą iš PR7, DA 91 puslapio.
  2. Blogspot.com. Tai visiems gerai žinoma Blogger.com tinklaraščių tarnyba. Ji priklauso Google, todėl galite būti tikri, kad vidinė optimizacija yra atlikta tik pagal oficialius Google keliamus reikalavimus. Tiesa, tam reikės susikurti tinklaraštį ir jį nuolatos atnaujinti. Nuolatos = bent kartą per mėnesį. Domenas Blogspot.com – PR9, DA 93.
  3. FeedBurner.com. Jei jau susikuriate blogą, kurį žadate dažnai atnaujinti, pasirūpinkite ir tvarkinga jo įrašų RSS prenumerata naudodami dar vieną Google tarnybą FeedBurner.com. Reikės tik bloge pakeisti standartinį RSS formatą į FeedBurner. Tai galima padaryti per Blogger.com tinklaraščio nustatymus. Jei dar kur nors paminėtumėte naująjį RSS srauto adresą (pavyzdžiui feeds.feedburner.com/jusuRSS), būtų idealu, nes Google greičiau jį „pagautų“. Maža smulkmenėlė, blogo įrašuose turėtumėte pateikti nuorodas į savo įmonės puslapį – tik taip jos bus pastebėtos ir užfiksuotos. Dažnai nereikia, kas 3-5 įrašą. Domenas – PR6, DA 97
  4. Storify.com. Tai straipsnių rinkinys, ne tinklaraštis, todėl čia galite publikuoti keletą rimtų straipsnių apie savo verslą, veiklą ir perspektyvas. Nebūtinai angliškai, galima ir lietuvių kalba. Tik įsitikinkite, kad užpildėte profilį ir pateikėte savo interneto puslapio adresą. Prisijungti galite ir su Twitter paskyra, jei tokią turite, ir su Facebook. Domenas PR8, DA 92.
  5. Hey.lt. Lietuviškas lankomumo skaitiklis Hey.lt – šiek tiek kitokio pobūdžio puslapis. Čia jokio turinio kurti nereikia, tiesiog reikia įsidėti skaitiklį į puslapį ir tiek. Padarykite tai mažiausiai matomoje vietoje. Taip gausite lietuvišką nuorodą, kuri yra vertingesnė už daugelį straipsnių katalogų. Domenas – PR6, DA 62.

Pridėti reiktų dar vieną lietuvišką puslapį, kuriame atsidurti yra gana sudėtinga, nes nuorodą patvirtinti turi redaktorius. Be to ten ne visada gausite „dofollow“ nuorodą. Tai ON.lt, kur PR3 ir DA 55. Čia jau prasideda nuorodų katalogų sfera, apie kurią – kitame straipsnyje.

Nors „nofollow“ nuorodų nevertiname, tačiau jų įtakos visiškai paneigti irgi negalima. Dėl to vertėtų surizikuoti ir pasirūpinti dar viena gera nuoroda, kad ir su „nofollow“ atributu. Tai nuoroda iš YouTube.com, kuri taip pat priklauso Google. Google saviškius tikrai myli, todėl drąsiai kurkite savo YouTube kanalą, dėkite ten savo reklaminius klipus, nuotraukų video, prezentacijas video formatu ir kitą video turinį. Aprašymuose nepamirškite nuorodos į savo puslapį ir išsamaus aprašymo. Taip pasididinsite ne tik žinomumą, gausite lankytojų į savo puslapį, bet ir įsiteiksite Google. Youtube domeno PR9, DA 100.

Čia pateikėme tik 5 puslapius, kuriuose nuorodos yra kokybiškos. Jų yra ir daugiau. SEO specialistai žino juos, tad kreipkitės, padėsime.

Jei šis straipsnis buvo naudingas, nelaikykite jo atmintyje, dalinkitės Facebooke, Google+ ar Twitteryje. Tegul ir jūsų draugai jį pamato ir pasinaudoja naudingais patarimais…

Meta Aprašymas – Reikia? Nereikia?

meta-aprasymasRašant SEO tekstus, o taip pat ir tekstus puslapiams Title ir MetaDescription atributus tenka iš karto paruošti. Ne visada, tačiau pasitaiko, kad klientas prašo juos padaryti. Dauguma prašo net nežinodami, kam to reikia. Kai kurie dar ir Keywords eilutės paprašo, bet jau tada pradedu aiškinti, ko čia reikia, ir ko – ne.

Taigi dar kartą atsakau į visus galimai kilsiančius klausimus apie Meta Aprašymą: Meta Aprašymas yra trumpas REKLAMINIS tekstas (156 simboliai su tarpais – apie 20 žodžių), kuris pristato, apie ką yra puslapis. Meta Aprašymus turi turėti pagrindiniai svetainės puslapiai. Jie turi būti skirtingi. Visiems puslapiams Meta Aprašymai nėra būtini, ypač el. parduotuvėms.

REKLAMINIS tekstas reiškia, kad į tą sakinį ar du turi būti sutalpinta informacija, kuri patraukia akį. Puslapio SEO Meta Description laukas įtakos NETURI! Kaip ir Keywords laukas. Įtaką turi tik Title laukas, nes pagal tai paieškos robotas vertina puslapyje pateikiamą informaciją.

Kaip rašyti Meta Description? Sudėtinga nėra, nes reikia tik trumpai pristatyti savo veiklą ir puslapio informaciją. Pereikime prie pavyzdžių. Bus lengviau viską paaiškinti. Įvedžiau žodį „statyba“ ir pasižiūrėjau, kas čia gero/blogo.

Blogi Meta Aprašymai

metaaprašymas

Pats blogiausias Meta Aprašymas yra toks, kaip parodyta – jokio Meta Aprašymo.

meta description

Antras pagal blogumą yra tas, kurio meniu arba footeryje esantys kontaktai yra automatiškai ištraukiami, kaip Meta Aprašymas.

ne-i-tema-meta

Kita blogybė – Meta Description yra nelabai susijęs su realiu puslapio turiniu. Šis atvejis tai iliustruoja. Tai turėtų būti puslapis apie statybą ir statybos paslaugas, tačiau visiems praneša, kad jis greičiausiai yra apie tinklelius nuo uodų. Tai apie ką jis iš tikrųjų?..

meta

Trumpas meta aprašymas nėra labai blogas, bet čia kita blogybė – Meta Title yra tas pats Meta Description. Kažkas tiesiog patingėjo parašyti 2 žodžiais daugiau…

Geri Meta Aprašymai

meta

Viskas labai aišku, kuo bendrovė užsiima. Šis Meta Aprašymas yra rašytas SEO tekstams būdingu stiliumi – išvardinami pagrindiniai raktiniai žodžiai vardininko linksniu. Ar minėjau, kad SEO jie nieko neįtakoja? Bet geriau jau taip, negu prieš tai vardinti pavyzdžiai.

metaaprašymas

Štai tas reklaminis tekstas. Čia jau nebesivaikoma SEO raktinių žodžių, tiesiog solidžiai parašoma, kas yra ta įmonė ir kuo ji užsiima. Beje, šį Meta Aprašymą pavyko rasti tik 4-me puslapyje, kas dar kartą įrodo, kad Meta Description pozicijai įtakos neturi.

Taigi, kaip parašyti tą Meta Aprašymą, kad jis būtų nei per ilgas, nei per trumpas, o toks, kokio reikia? Pats naudoju vienu patogiu įrankiu „SEOmofo“, kuris parodo, kaip atrodys jūsų puslapio Meta Aprašymas. Priklausomai nuo verslo srities, šie aprašymai gali turėti tam tikrus elementus, kurie padeda pasiekti pagrindinį jų tikslą – patraukti dėmesį net tada, kai rezultatai yra ne pirmoje vietoje, išskirti iš tų dešimties rezultatų.

Jei tai el. parduotuvė, labai neblogai suveikia AKCIJA! NUOLAIDOS iki 75%! Sužinok specialų pasiūlymą! lozungai. Šie šūkiai yra paprasti, jų nebūtina keisti, net jei akcijos nebevyksta. Kitas momentas yra „sužinokite daugiau…“ Suintriguojate ir tada pasakote, kad paspaudę sužinosite daugiau.

Kai kuriose srityse visi verslo sandoriai atliekami tiesioginio kontakto metu – telefonu ar susitinkant. Kai reklamuojamas tokio modelio verslas, verta pagalvoti apie telefono numerio įdėjimą į Meta Aprašymą. Lankytojui nereikės net užeiti į puslapį, nes paskambinti galės tiesiai iš paieškos.

Galima išskirti ir specialiaisiais simboliais (žvaigždutėmis, rodyklėmis, dolerio ženklais ir t.t.), tačiau tai tinka tik labai nedidelei daliai verslų – reputacija juk svarbu.

Pasikartokime, ar viską supratote teisingai. Meta Aprašymas yra skirtas ne Google, o lankytojo akiai patraukti, todėl turi būti REKLAMINIS, o ne spaminis J Jei per ilgas – nukirps  po 156-jo simbolio (su tarpais).