5 patarimai, kaip sukurti gerą logotipą

Logotipų kūrimasLogotipas – pagrindinis įmonės pristatymas. Nuo jo priklauso praktiškai viskas – tiek įvaizdis, tiek sėkmė. Pateiksime 5 patarimus, kuriuos reiktų prisiminti toms įmonėms, kurios užsakinėja sau logotipus. Tai dažniausiai būna jauni ir nepatyrę verslai, todėl papildoma dozė pamąstymui tikrai nepakenks.

1 patarimas. Nustatykite auditoriją. Jei jūsų verslas yra orientuotas į paauglius ir jaunimą, klasikiniai metodai ne tik nepadės, bet ir gali visiškai sužlugdyti jūsų verslą. Čia reikia veržlumo, energijos, artimo bendravimo. Dizaineris tai puikiai supranta, todėl į jaunimą orientuoto logotipo kūrimas yra visiškai skirtingas nuo į B2B ar moterų auditoriją. Iš pat pradžių turite aiškiai apibrėžti savo auditoriją. Tada bus paprasčiau pereiti prie kito žingsnio.

2 patarimas. Vertybės. Kai jau žinote savo auditoriją, galite aiškiai apibrėžti savo verslo vertybes. Ne, misijos ir vizijos nereikia. Jei verslas prasideda, šiuos dalykus pilnai suvoksite gal po pusmečio ar metų, kai pabendrausite su savo pirmaisiais klientais. Vertybės yra visai kas kita. Jos susijusios ir su jūsų išskirtinumais, todėl turite aiškiai apsibrėžti, kuo esate kitokie, nei konkurentai, kokios jūsų verslo vertybės bus pirmame penketuke. Vertybės gali būti nuoširdus aptarnavimas, nemokami patarimai, klientų edukacija, socialus verslas ir t.t. Tai irgi turi įtakos kuriant logotipą. Logotipų kūrimas susideda iš tyrimo ir dizaino, tad pateikdami dizaineriui tyrimo medžiagą, sutaupysite jam laiko, ir daugiau pastangų bus metama į pačio dizaino piešimą ir gludinimą.

3 patarimas. Išskirtinumai. Juos reiktų surašyti viename dokumente. Tai labai svarbu ne tik logotipui, bet ir visai būsimai reklaminei kampanijai, nes per išskirtinumus bus formuojamos ir kitos reklaminės žinutės.

4 patarimas. Nedirbkite dizainerio darbo. Logotipų kūrimas – sudėtingas procesas, reikalaujantis didelės patirties. Praėjo tie laikai, kai už 1 dolerį sukurtas logotipas tapdavo pasauline „įžymybe“. Dabar spontaniškumo yra kur kas mažiau. Dėl to dizaineris turi labai daug pastangų įdėti, kad galėtų jums kažką pasiūlyti. Iš jūsų pusės yra vienas prašymas – neužsiimkite dizainerio darbu, neturėdami tam kvalifikacijos ir žinių. Nenustatinėkite spalvinės gamos, neužsimanykite burbulų, žvaigždučių, debesų ar kitokių klišių, kurios tik pakenks jūsų logotipui, o tuo pačiu ir verslui.

5 patarimas. Skirkite daug laiko. Logotipų kūrimas užima nemažai laiko. Jau mėnesį kamuojasi dizaineris prie logotipo? Nieko tokio, tegul pasikamuoja dar kelis mėnesius. Aišku, atitinkamos bus ir investicijos, tačiau kuo daugiau laiko tam skiriate, tuo geresnio rezultato galite tikėtis. Per dieną ar savaitę gero logotipo sulaukti sunku, nors nėra neįmanoma. Kartais dizaineris pataiko, kaip pirštu į akį ir ilgų kūrybinių kančių kęsti nereikia. Šis patarimas padės jums sutelkti kantrybę, nes ne viskas taip paprasta, kaip atrodo…

Prisiminkite šiuos patarimus, kai kursite naują logotipą. Tikimės, kad jie naudingi.

 

Verslo SEO: 5 kokybiškos nuorodos nemokamai

Kaip patekti į pirmuosius Google paieškos puslapius? Susitvarkyti savo puslapį, kurti gerą turinį ir gauti atgalinių nuorodų. Atsakymas paprastas, bet ne viskas taip paprasta, kaip atrodo.

Pastaruosius 3 metus Lietuvoje vienu iš populiariausių ir legaliausių būdų gauti atgalinių nuorodų buvo straipsniai tam tikruose tinklaraščiuose ir puslapiuose. Jie daug nekainuoja, tačiau kokybe pasigirti irgi negali. Dėl to užrūstino Google ir ši nusprendė galutinai su tokiais straipsniais ir blogais kovoti. Ne, ne, nieko neuždarys, nieko neištrins, tiesiog nuoroda tokiame straipsnyje taps tiek pat vertinga, kiek forume ar komentare – lygiai nieko. Taigi, verslas nebebus suinteresuotas užsakinėti, o tokių puslapių savininkai talpinti straipsnius su nuorodomis.

nuorodos

Šis būdas buvo toks populiarus, kad įmonės užsakinėdavo šimtus straipsnių. Deja, dabar ši priemonė bus priverta, ypač Lietuvoje. Ką daryti? Ieškoti kitų nuorodų šaltinių. Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, jog jų nelabai yra. Deja, tai ne visiškai tiesa. Yra nemažai įvairių puslapių, iš kurių rekomenduotina gauti nuorodas. Jos aukšto DA ir PA puslapiuose duoida daugiau naudos, nei niekam nežinomuose straipsnių kataloguose ar bloguose, kurie skirti tik Google robotams skaityti… Pateiksime čia 5 tokius puslapius.

  1. About.me. Nerealus puslapis, kuriame galite aprašyti save, kaip įmonės atstovą. Aišku, paminėti, kur dirbate, kokią kvalifikaciją turite, kuo užsiimate, kokie jūsų darbo iššūkiai ir t.t. Aprašymas turėtų būti išsamus ir naudingas potencialiems partneriams. Pakanka vieno direktoriaus pristatymo su nuoroda, kad gautumėte nuorodą iš PR7, DA 91 puslapio.
  2. Blogspot.com. Tai visiems gerai žinoma Blogger.com tinklaraščių tarnyba. Ji priklauso Google, todėl galite būti tikri, kad vidinė optimizacija yra atlikta tik pagal oficialius Google keliamus reikalavimus. Tiesa, tam reikės susikurti tinklaraštį ir jį nuolatos atnaujinti. Nuolatos = bent kartą per mėnesį. Domenas Blogspot.com – PR9, DA 93.
  3. FeedBurner.com. Jei jau susikuriate blogą, kurį žadate dažnai atnaujinti, pasirūpinkite ir tvarkinga jo įrašų RSS prenumerata naudodami dar vieną Google tarnybą FeedBurner.com. Reikės tik bloge pakeisti standartinį RSS formatą į FeedBurner. Tai galima padaryti per Blogger.com tinklaraščio nustatymus. Jei dar kur nors paminėtumėte naująjį RSS srauto adresą (pavyzdžiui feeds.feedburner.com/jusuRSS), būtų idealu, nes Google greičiau jį „pagautų“. Maža smulkmenėlė, blogo įrašuose turėtumėte pateikti nuorodas į savo įmonės puslapį – tik taip jos bus pastebėtos ir užfiksuotos. Dažnai nereikia, kas 3-5 įrašą. Domenas – PR6, DA 97
  4. Storify.com. Tai straipsnių rinkinys, ne tinklaraštis, todėl čia galite publikuoti keletą rimtų straipsnių apie savo verslą, veiklą ir perspektyvas. Nebūtinai angliškai, galima ir lietuvių kalba. Tik įsitikinkite, kad užpildėte profilį ir pateikėte savo interneto puslapio adresą. Prisijungti galite ir su Twitter paskyra, jei tokią turite, ir su Facebook. Domenas PR8, DA 92.
  5. Hey.lt. Lietuviškas lankomumo skaitiklis Hey.lt – šiek tiek kitokio pobūdžio puslapis. Čia jokio turinio kurti nereikia, tiesiog reikia įsidėti skaitiklį į puslapį ir tiek. Padarykite tai mažiausiai matomoje vietoje. Taip gausite lietuvišką nuorodą, kuri yra vertingesnė už daugelį straipsnių katalogų. Domenas – PR6, DA 62.

Pridėti reiktų dar vieną lietuvišką puslapį, kuriame atsidurti yra gana sudėtinga, nes nuorodą patvirtinti turi redaktorius. Be to ten ne visada gausite „dofollow“ nuorodą. Tai ON.lt, kur PR3 ir DA 55. Čia jau prasideda nuorodų katalogų sfera, apie kurią – kitame straipsnyje.

Nors „nofollow“ nuorodų nevertiname, tačiau jų įtakos visiškai paneigti irgi negalima. Dėl to vertėtų surizikuoti ir pasirūpinti dar viena gera nuoroda, kad ir su „nofollow“ atributu. Tai nuoroda iš YouTube.com, kuri taip pat priklauso Google. Google saviškius tikrai myli, todėl drąsiai kurkite savo YouTube kanalą, dėkite ten savo reklaminius klipus, nuotraukų video, prezentacijas video formatu ir kitą video turinį. Aprašymuose nepamirškite nuorodos į savo puslapį ir išsamaus aprašymo. Taip pasididinsite ne tik žinomumą, gausite lankytojų į savo puslapį, bet ir įsiteiksite Google. Youtube domeno PR9, DA 100.

Čia pateikėme tik 5 puslapius, kuriuose nuorodos yra kokybiškos. Jų yra ir daugiau. SEO specialistai žino juos, tad kreipkitės, padėsime.

Jei šis straipsnis buvo naudingas, nelaikykite jo atmintyje, dalinkitės Facebooke, Google+ ar Twitteryje. Tegul ir jūsų draugai jį pamato ir pasinaudoja naudingais patarimais…