Meta Aprašymas – Reikia? Nereikia?

meta-aprasymasRašant SEO tekstus, o taip pat ir tekstus puslapiams Title ir MetaDescription atributus tenka iš karto paruošti. Ne visada, tačiau pasitaiko, kad klientas prašo juos padaryti. Dauguma prašo net nežinodami, kam to reikia. Kai kurie dar ir Keywords eilutės paprašo, bet jau tada pradedu aiškinti, ko čia reikia, ir ko – ne.

Taigi dar kartą atsakau į visus galimai kilsiančius klausimus apie Meta Aprašymą: Meta Aprašymas yra trumpas REKLAMINIS tekstas (156 simboliai su tarpais – apie 20 žodžių), kuris pristato, apie ką yra puslapis. Meta Aprašymus turi turėti pagrindiniai svetainės puslapiai. Jie turi būti skirtingi. Visiems puslapiams Meta Aprašymai nėra būtini, ypač el. parduotuvėms.

REKLAMINIS tekstas reiškia, kad į tą sakinį ar du turi būti sutalpinta informacija, kuri patraukia akį. Puslapio SEO Meta Description laukas įtakos NETURI! Kaip ir Keywords laukas. Įtaką turi tik Title laukas, nes pagal tai paieškos robotas vertina puslapyje pateikiamą informaciją.

Kaip rašyti Meta Description? Sudėtinga nėra, nes reikia tik trumpai pristatyti savo veiklą ir puslapio informaciją. Pereikime prie pavyzdžių. Bus lengviau viską paaiškinti. Įvedžiau žodį „statyba“ ir pasižiūrėjau, kas čia gero/blogo.

Blogi Meta Aprašymai

metaaprašymas

Pats blogiausias Meta Aprašymas yra toks, kaip parodyta – jokio Meta Aprašymo.

meta description

Antras pagal blogumą yra tas, kurio meniu arba footeryje esantys kontaktai yra automatiškai ištraukiami, kaip Meta Aprašymas.

ne-i-tema-meta

Kita blogybė – Meta Description yra nelabai susijęs su realiu puslapio turiniu. Šis atvejis tai iliustruoja. Tai turėtų būti puslapis apie statybą ir statybos paslaugas, tačiau visiems praneša, kad jis greičiausiai yra apie tinklelius nuo uodų. Tai apie ką jis iš tikrųjų?..

meta

Trumpas meta aprašymas nėra labai blogas, bet čia kita blogybė – Meta Title yra tas pats Meta Description. Kažkas tiesiog patingėjo parašyti 2 žodžiais daugiau…

Geri Meta Aprašymai

meta

Viskas labai aišku, kuo bendrovė užsiima. Šis Meta Aprašymas yra rašytas SEO tekstams būdingu stiliumi – išvardinami pagrindiniai raktiniai žodžiai vardininko linksniu. Ar minėjau, kad SEO jie nieko neįtakoja? Bet geriau jau taip, negu prieš tai vardinti pavyzdžiai.

metaaprašymas

Štai tas reklaminis tekstas. Čia jau nebesivaikoma SEO raktinių žodžių, tiesiog solidžiai parašoma, kas yra ta įmonė ir kuo ji užsiima. Beje, šį Meta Aprašymą pavyko rasti tik 4-me puslapyje, kas dar kartą įrodo, kad Meta Description pozicijai įtakos neturi.

Taigi, kaip parašyti tą Meta Aprašymą, kad jis būtų nei per ilgas, nei per trumpas, o toks, kokio reikia? Pats naudoju vienu patogiu įrankiu „SEOmofo“, kuris parodo, kaip atrodys jūsų puslapio Meta Aprašymas. Priklausomai nuo verslo srities, šie aprašymai gali turėti tam tikrus elementus, kurie padeda pasiekti pagrindinį jų tikslą – patraukti dėmesį net tada, kai rezultatai yra ne pirmoje vietoje, išskirti iš tų dešimties rezultatų.

Jei tai el. parduotuvė, labai neblogai suveikia AKCIJA! NUOLAIDOS iki 75%! Sužinok specialų pasiūlymą! lozungai. Šie šūkiai yra paprasti, jų nebūtina keisti, net jei akcijos nebevyksta. Kitas momentas yra „sužinokite daugiau…“ Suintriguojate ir tada pasakote, kad paspaudę sužinosite daugiau.

Kai kuriose srityse visi verslo sandoriai atliekami tiesioginio kontakto metu – telefonu ar susitinkant. Kai reklamuojamas tokio modelio verslas, verta pagalvoti apie telefono numerio įdėjimą į Meta Aprašymą. Lankytojui nereikės net užeiti į puslapį, nes paskambinti galės tiesiai iš paieškos.

Galima išskirti ir specialiaisiais simboliais (žvaigždutėmis, rodyklėmis, dolerio ženklais ir t.t.), tačiau tai tinka tik labai nedidelei daliai verslų – reputacija juk svarbu.

Pasikartokime, ar viską supratote teisingai. Meta Aprašymas yra skirtas ne Google, o lankytojo akiai patraukti, todėl turi būti REKLAMINIS, o ne spaminis J Jei per ilgas – nukirps  po 156-jo simbolio (su tarpais).